Blog

20 marca 2023

Ekologiczny biznes cz. 3

Wróćmy do stwierdzenia „Może uda mi się znaleźć kogoś kto będzie ze mną współpracował, podsunie pomysł, podsunie technologię.”

Gdzie szukać takich inspiracji na biznes? Może warto w sobie ich poszukać, a jeśli jest to trudne to jest takie działanie na rynku jak NAUKA I BUSNESS.

Nie zawsze trzeba uderzać do profesorów lub ludzi tzw. wielkiej nauki, czasami warto się rozejrzeć w koło, może moja konkurencja mi w tym pomoże, może ktoś kto ma zakład 10 km ode mnie. A może wystarczy prosty pomysł i kilku zaangażowanych ludzi z pasją, może student a może nasze dziecko w przedszkolu ma jakiś pomysł.

To nie jest żart, że dzieciaki mają pomysły.

W większości biznesów, które wypaliły ważnym elementem sukcesu była i jest uważność.

Co prawda, w obecnej koniunkturze, fokus wszyscy mają na IT. Rynek na to jest, niestety wiele osób wprowadzających sztuczną inteligencję nie widzi, że społecznie nie jesteśmy przystosowani do jej pełnej akceptacji a jednocześnie technologia wyprzedza jej rozumienie i odwrotnie.

Przez bum na rynku sztucznej inteligencji zapomniano o ochronie środowiska, recyklingu, wykorzystaniu surowców w sposób pożyteczny i ekonomiczny.

Z drugiej strony przepchnięcie – wprowadzenie na rynek- nowych rozwiązań i pomysłów blokowane jest przez korporacje i osoby decyzyjne.

Pseudo ekonomiści, nazwać by ich można molami książkowymi, uzurpują sobie prawo do mądrości nie mając pojęcia jak działa rynek, jak zmienia się przestrzeń biznesowa. Na siłę chcą wprowadzić swoje nie analizując niepotrzebne konsekwencje.

Jest teza, że rynek sobie sam poradzi, niestety wielu uważa, że bez nich rynek się zawali. Usilne udawadnianie, że dana teoria się spełni, sprawdzi, nie zawsze jest mądrym posunięciem.

Udawadnianie, że są to wartości, które należy wprowadzić – bo zostały powiedziane przez „mądrych ludzi” jest wstanie oślepić biznes i jak owce podąża on za błędami czystych teorii, które rodzą się przy biurku w czasie picia kawy i rozważania dlaczego to jest takie niezrozumiałe.

Cdn...

Następny artykuł: Ekologiczny biznes cz. 4